fredag 24 september 2010

Testing, testing. Hörs jag?

Altså jag förstår att ni har bättre saker för er än att sitta och läsa min blogg just nu men jag måste dela med mig.

Jag fick en Hälsoenkät skickad till mig idag och när jag satt och fyllde i den insåg jag hur bra jag mådde. Så efter ett skönt bad, en chockladmask och målade naglar kände jag att jag ville testa mitt nyfunna självförtroende. Jag gick in på Claras och Cecilias bloggar. Det visade sig att Clara bytt portal och blivit ännu smalare (till skillnad från mig som sväller). Och i Blankens värld var allting lika perfekt och sockersöttcoolt som vanligt. Den kvinnan mår antingen onaturligt bra hela tiden eller delar inte med sig av sina svåra stunder till sina läsare.

Men nu till saken. Det känns bra. Det känns helt ok. Jag kommer inte att fortsätta att gå in, eftersom jag mått så bra av att avstå, men nu vet jag att de lever och frodas och kan nu lämna dem därhän (för ett tag).

Jag träffade Joanna idag och hon är (och jag vet att du läser och jag upprepar mig; jag säger inte det här för att smöra för sig) om möjligt ännu underbarare än jag minns från vårt sista möte (i en kaosig kvällsöppen Beyond Retro butik). Där har vi en kvinna som är vacker innifrån och ut. Såna vänner bygger självförtroende. Smarta, roliga, vackra.

Sahar. Du är med en av de vackrast jag vet. Tack för ditt stöd och jag är ledsen att jag gick in och tittade, fastän jag lovat att jag inte skulle. Men, det gick ju bra!



Så, vi säger god helg där och om ni inte hör nåt mer under helgen så beror det på att jag får hem min familj och planerar att pussa och krama på dem under dygnen alla vakna timmar.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh puss på dig din roliga kloka vackra kvinna! /S

Joanna sa...

jag lapar i mig.
och längtade redan innan vi skiljts åt till vårt nästa möte.