torsdag 16 september 2010

Länktomt

Jag tog bort mina länkar för ett tag sen. Jag minns inte riktigt varför nu. Men några länkar vill jag dela med mig och att alla ska klicka på.

Denna.
Vackra, kloka Joanna som tar bilder som är som en vardagssaga och har finaste frisyren och snyggaste kläderna.

Och denna.
Kloka, vackra, modiga Mia som får mig att känna mig mindre ensam och mer klok. Hon är som en hemlig bästis som är bara min. Fast hon inte känner mig och jag tvingas dela henne med massor andra...

Sen denna.
För att hon är så modig och klok. För att hon vågar. För att hon längtar så. För att Bambi växer i hennes mage. Och hon kommer bli en underbar mamma.

Sist men inte minst denna.
Starka, modiga Arne som förlorade sin lilla V. Som ändå orkar leva och Nu. Nu har hon lillesyster/bror i magen som växer. Lika stor/liten som min lilla i magen, nästan på dagen!

Det känns som det finns en röd tråd... Vacker, klok, modig, stark... Det är såna bloggar jag läser nu. Och kanske är det därför jag mår bättre. Jag läser bloggar som berör på ett nytt sätt. Känns... rätt.


5 kommentarer:

Arne sa...

... den fina nomineringen fick mig att fälla tårar, tack snälla!

Sara sa...

Hej! Jag brukar titta in här rätt ofta men typ aldrig kommentera. Jag tänkte på dig när jag läste det här: http://www.dn.se/insidan/avund-ett-hinder-for-kvinnor-1.1171653

Och jag tycker det är härligt att du så ärligt delar med dig av sånna "fula" känslor och tankar (som vi alla tampas med då och då!).

Lycka till i din kamp mot avundsjukan! (Om det inte funkar att jobba mot den kanske du kan prova att omfamna den på nåt sätt? Om man "okejar" förbjudna känslor för sig själv tenderar de att försvinna, tycker jag)

Sophie sa...

hej s! tack för tipset, jag har fått länken av ett par andra personer men inte hunnit läsa den ännu (fy mig) men ska göra det idag!
Och tack för ditt 'pepp' ang min avund. ja, bara att skriva om det på bloggen är ju att bejaka/erkänna den och det har gett mig styrka!

Joanna sa...

oj jag blir varm och hedrad av att få vara med bland så väl utvalda länkar.
bästa du.

Yevonde sa...

åh jag är hedrad! Jag har varit dålig på att läsa vad Alma tänker, mest kollat hennes fina små ugglor. Bot och bättring! Stor kram!

ps. och mot Lindex och grå, stickad klänning! :)