onsdag 2 mars 2011

En bra! Och två mindre bra..

Bra:
Min vän Marcus har mailat några klara Ugglalalas och om jag orkar idag ska jag lägga upp dem! Hurra!

Mindre bra 1:
Tyvärr har Johan fått ögoninfektion... Förhoppningsvis smittar han varken mig eller Elsie. (hoppashoppashoppas) Men han gick och jobbade idag så jag är själv hemma idag, men risken är att hans ögon är en ihopkladdad röra imorgon och han inte kan visa sig utomhus...

Mindre bra 2:
För bara ett par veckor sen kände jag att jag inte orkade jobba 5 dagar i veckan längre. Snart kände jag att jag inte orkade mer än ett par dagar i veckan. Sen kände jag att jag inte kunde ta hans om Elsie själv en hel dag. I måndags insåg jag att jag inte orkar hämta henne och ta hans om henne ens en 1 1/2 timme innan Johan kommer hem från jobbet... Min kropp är så svag och urshlig att jag blir förbannad. Förlåt kroppen. Förlåt Dutten. Jag älskar er båda, men jag blir galen på att inte orka diska, böja mig fram, hålla/leka/tvätta/byta blöja/mm på Elsie.
Jag VET. Jag är höggravid. Så här kan man ha det. Man kan förstås ha det värre. Men jag saknar min dotter. Min man. Min ork. Och de saknar mig...

Skulle jag börjat med de dåliga och slutat med den bra för lite mer posetiv dramaturgi?

2 kommentarer:

Anonym sa...

ser fram emot nya ugglalalas! förstår att det är tungt, hoppas bebis kommer snart!

Sophie sa...

jag ska försöka få upp några idag!