måndag 7 mars 2011

Öppet brev till bebis

Kära bebis,
Du är väldigt efterlängtad. Mer än du anar. Rent praktiskt är vi nog redo. Här finns en full garderob med fina kläder, två roliga katter att busa med, en underbar storasyster att leka med, en pappa att lita på och en mamma som lovar att göra sitt absolut bästa för dig. Vi har tom hunnit städa lite i helgen och minskat tvätthögen med 50%.

Men. Vi har varit lite sjuka och urshliga och därför har jag inte hunnit röja undan en del jobbsaker som ligger kvar. Det suger. Och dessutom har jag inte hunnit ligga och pilla naveln riktigt så mycket som jag tänkt. För att samla kraft inför förlossningen menar jag. Det är en rätt tuff grej vi ska gå igenom, du och jag.

Så jag tänkte höra, har du lust att komma på utsatt datum, den 11 mars? Det vore superfint. Jag skulle hinna jobba och vila i veckan, men behöver inte vänta allt för länge, eftersom jag längtar efter dig så ohyggligt mycket!!



Inga kommentarer: