tisdag 8 mars 2011

Om gåvor, önskelistor och lite girighet


Min kära mor frågade mig vad man kunde tänka sig att Dutten skulle vilja ha/behöva i presentväg. Och mitt svar var enkelt; sängkläder. (Det här eller det här!) Det är det ständig brist på, rena sängkläder. När man inte har tvättmaskin hemma så blir man beroende av att ha dubbelt-trippelt upp av allt sånt. Speciellt i ögoninfektion/magsjuke-tider när man får byta sängkläder ibland flera gånger per dag.

Förutom det måste Dutten ha ett nytt spjälskydd till spjälsängen, det som kom med från Ikea sitter illa och åker ner hela tiden. Detta önskar jag sådeles till Dutten:


Gillar alla färgerna men vi har en filt i brunt, så hellre rosa, blått eller grönt (som det inte gick att få bild på ).


Och Ja. Jag är medveten om att allt det här är dyrt och så. Annars hade jag ju köpt det själv. Grejen med gåvor är att man kan få vara lite girig och önska sig sånt man själv inte skulle ta sig råd till!

Bilderna är från frapp.se där man även kan köpa dessa och massor av andra fina saker från mairo (bland annat) online.


Inga kommentarer: