fredag 27 februari 2009

Apropå att sjunga för magen

Jag brukar hitta på sånger till mina katter. Jag tar ofta melodier som redan finns, låtar jag gillar och kan sjunga. De blir jättelarviga och handlar ofta om hur de gillar att busa, att de älskar blötmat och att deras bajs luktar äkligt. Eller hur de tänker och pratar och annat sånt som alla andra skulle tycka var skitlarvigt. De verkar inte ha något emot det. Men om nån annan skulle höra skulle det tycka jag supertöntig. Tur att 1) ingen hör 2) jag inte bryr mig.
Så när jag började sjunga gonattsång för magen så tog jag min absolutfavorit sång i hela världen ('All of me') och hittade på en ny text. Om hur alla grannarna sover (de gör de inte) och att det är mörkt ute (vilket det inte kommer vara på kvällen snart) och att mamma är hård i magen. De braiga är att jag kan ändra texten efter årstid och humör. Så vet du inte vad du ska sjunga, hitta på något. Roligt som sjutton och ingen kan anklaga dig för att sjunga fel :)

Inga kommentarer: