söndag 22 februari 2009

Svar del 1

Vilka roliga frågor att svara på! Tusen tack! Här kommer första delen!

Malin sa...
Åh! Jag undrar om du har tänkt något på namn till din bebis? Det är väldigt spännande sånt där.

Ja, vi har funderat och diskuterat fram och tillbaka sen dag 1 :) Länge. länge ville jag ifall jag fick en son att han skulle heta Alexander, men Partymannen tycker inte lika mkt om det som jag så det har vi lagt på hyllan. Just nu har vi ett pojknamn och 2 flicknamn som vi gillar, (vi vill hitta minst ett pojknamn til, men det är supersvårt med pojknamn tycker vi!) men eftersom vi gärna inte vill bestämma oss förrens vi träffat bebisen så har vi bestämt att inte säga något utav namnet till nån ännu. Så ni får hålla er tills i sommar :)

Hur mycket gravidkläder har du köpt? Är det bara byxor och sånt eller även toppar som fått bytas ut?
Än så länge har jag köpt 2 par mamma-byxor och ett antal toppar, dock ingen av topparna är för gravida utan bara större storlekar i vanliga utbudet. Jag har inte kunnat använda så jättemycket av min vanliga garderob eftersom jag använde mkt tajta kläder innan och byst och mage nu inte får plats i dem. Och min smak har ju inte förändrats, även om jag tvingats justera den, så jag föredrar även nu tajta kläder och som tur var så ser magen äntligen fin ut i det (i början såg jag mest svullen ut och valde då att gömma mig i stora kläder)! Men jag är bara halvvägs ännu så mycket kan hända! ps. mer om detta i mina gravid-klädtips som kommer snaaaaaart!

Vad har dina vänner sagt om graviditeten?
Blandade reaktioner. De som har barn tycker nog att det är jättekul att kunna dela detta med mig. De som inte har barn är det lite olika med. En del verkar genuint glada för mig helt utan förbehåll, men en del andra får jag en annan vibb av. De säger ju alla att det är kul, men de har oxå helt börjat räkna bort mig från många sociala aktiviteter. Jag tror oxå att många känner att jag nu kliver över till 'andra sidan', att jag nu spelar för det 'andra laget'. Jag tror man tar för givet att jag ska förändras och inte vara densamma och därför stöter bort mig lite grann.

Sen undrar jag om du kan berätta lite mer om ditt kortfilmsprjekt? Det låter så spännande.
Gärna :) För att göra en hemskt lång historia kort så började jag skriva på ett kortfilms manus för 3 år sen, baserat på en självupplevd historia. I november 2006 under en intensiv vecka filmades min historia med hjälp av en massa snälla duktiga människor som ställde upp mer eller mindre gratis. Efter två år är klippningen äntligen klar, med hjälp av en fantastiskt duktigt och snälla vän till min bror. Jag är självklart nöjd och stolt, men jag ser oxå så många brister och svageheter i den. Jag har lärt mig helt otroligt mycket. Nu ska jag låta en liten publik få se och kritisera den för att verkligen lära mig så mycket som möjligtvis går. Sen ska jag kolla upp filmfestivaler att skicka in den till. Jag behöver våga exponera den. Lära mig hur det funkar, och lära känna folk. Så det kommer jag göra fram tills bebisen kommer.

Fatima sa...
Jag undrar vad du har för favoritställen i Stockholm (för du bor väl här?) Fik, uteställe och 2a hand-butiker ?

Jo, jag bor här, på Södermalm. Favoritfik är svårt. Hela söder är full av mysiga fik, jag tror inte jag har någon favorit. Uteställen måste jag erkännna att jag faktiskt inte har. Jag tycker helt enkelt inte det är speciellt kul att gå ut i Stockholm. Det bästa jag vet är hemmafester eller att skråla på en karaokebar hela natten. På sommaren älskar jag ifs Debaser Slussens uteservering. Bra musik och perfekt läge. (Men för 10 år sen var jag en aktiv liten sak och hängde på Stockholms Indieklubbar. Those dancing days!) Andrahandsbutiker jag gillar är Återvinnarna, Myrornas, Beyond Retro och Stadsmissionen på Södermalm. I Skärholmen finns den bästa Myrornas. Men den bästa 2ahands shoppingen finns i Sveriges alla fina småstäder. Där storstadsfashionistorna inte varit och grävt redan :)

Hur träffades du och partymannen och hur länge har ni varit ett par? (För personligt?)Tack för en kul blogg!
Tack för att du läser den! Vi träffades på spraydate. Oromantiskt kanske, men jag tycker om att berätta det, eftersom jag tycker man ska avdramatisera hela internetdejting grejen. Dessutom var vår första date 7 timmar lång och superhärlig och pirrig och vi blev ihop dagen efter (jag har aldrig kunnat spela svår) så det finns romantisk i vårt möte så det räcker :)

Update: Oj. Glömde svara på hur länge vi varit ihop. I Oktober 2008 var det 2 år!

Mer följer snaaaaaaaaart!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Å så glad jag blir för fölk som inte skäms över att de träffats på en dejtingsida!!

Lycka till med vackermagen och ha en fin vårvinter!

Anonym sa...

Ja varför ska man skämmas för att man träffades på en dejting sida. Det är väl inge mer skämmigt än att träffas på krogen. Jag träffade oxå min älskling på spraydate :)

Josefine sa...

Åh en 7 timmar lång dejt. Det är ju underbart! Jag hittade min på en blogg... haha.. sen mailade vi två, tre gånger om dagen under en period innan vi äntligen fick tummen ur och träffades och fell in love (viket jag i stort sett gjort redan via mailen). Jättekul att läsa dina svar på frågorna!

Fatima sa...

Tack för dina svar. De var roliga att läsa! JAg är nyinflyttad i Stockholm så det var därför jag undrade om ställen du gillar. Men 2nd hand-shoppingen kanske jag ska satsa på mest när jag är hemma i Värmland :)

Jag tycker att det är tufft att träffas på nätet. Kul att höra att det faktiskt funkar!

Anonym sa...

Åh vad glad jag blir att höra om några till som lyckats på spray! Själv har jag varit på många nätdejter, o nästan gett upp hoppet men varje gång jag hör/läser om sånt här får jag upp hoppet igen :)
hälsn araminta
ps. mer kattbilder!

Sophie sa...

vad roligt med så mycket feedback på nätdejting! tack alla!
Det är verkligen inget konstigt längre! Araminta: det finns alltid hopp!!! och fler kattbilder kommer! kram alla fina ni!