måndag 23 februari 2009

'Arbetsbefriad'









Svårt att få fin bild idag.
Klänning från Indiska, väst och plastsmycken från HM.
Skor från Vagabond.
.
Och vet ni vad. Jag fick inte fortsatt anställning på mitt jobb så jag slutar nu när min provanställning går ut om en månad. Egentligen är det inte hela världen, eftersom jag snart ska vara mammaledig och egentligen vill göra något helt annat. Men det som gör mig sur är att de säger att det är pga den finasiella situationen, men jag tror att det har mer med graviditeten att göra. Men det kan de inte säga, för det är olagligt. Dessutom var jag själv tvungen att fråga hur det skulle bli med det allt, det borde min chef ha tagit upp med mig, inte tvärtom. Så visst, surt att missa några månadslöner men skönt att slippa allt smussel och skit. För nåt nytt jobb kommer jag ju inte få. Ingen anställer en gravid kvinna. Och det vill jag inte ha heller. Jag vill jobba med mina egna projekt. Men det får man inte säga på Arbetsförmedlningen. Men så är sanningen. Sån är jag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter ju ganska bra. Vad är det för spännande projekt du tänker syssla med?

Sophie sa...

en till kortfilm! :) och få ut den första!

Anonym sa...

vad fin du är! sockersöt! :)

Unknown sa...

Fyyyy, vad uselt! Vad jobbade du med?? Kanske att du ändå ska ta lite strid??? (Om du är med i facket så kan ju dom hjälpa).

Sophie sa...

lina: jag jobbar som ekonomiassisten men trivs inte så bra med det. efter mammaledigheten kommer jag utbilda mig till copywriter :)
Det är ett skoj jobb det!

Sophie sa...

vad jag skulle säga är att detta är anledningen till att jag inte vill ta ngn strid. ohc jag skulle ändå inte ha några bevis. men om detta var ett jobb jag älskade skulle jag nog det... hmmm... kanske inte så bra förebild där, men men...