torsdag 12 februari 2009

Datadöden är oxå grym

Några hemskt trist har hänt. Nej, nej, det är ingen fara egentligen. Detta är ett sånt här i-lands problem. Eller lyxproblem. Eller kalla det vad du vill.
Min dator vill inte leva längre. Den vill inte öppna sina ögon (=inte starta). Min Mac ligger i koma (=den går igång, men kommer inte längre än grå skärm och äpple). Jag har lustläst nätet hela kvällen, testat en massa kommandon och saker. Inga tecken på förbättring.
Min älskade mac som har följt mig från London till Polen och tillbaka till Sverige. Igenom sorg och glädje. Mitt centrum (gud så patetiskt, men det känns så här just nu). Snälla lev igen. Snälla. Försvinn inte.
Inte förrens jag hunnit kopiera över allt till en extern hårddisk iallafall.
ps. Klädtipsen får skjutas på framtiden ett tag till, hann helt enkelt inte ikväll. Jag däckar nu.

1 kommentar:

Sara Ödmark sa...

O, no. Jag är livrädd att min ska haverera.