fredag 13 februari 2009

Borta med vinden

Det är jättekul att vara gravid. Ska bli jättekul att bli mamma till parvel.
Men fy fan vad bortglömd jag känner mig. Jag vill ju vara en sån där cool en som går på förhandsvisningar, afterworks, resumebar, middagar och cocktailspartyn med magen. Men. Inga inbjudningar. Ingen frågar om man vill med. Alla har räknat bort en. Jag är jordens tristaste människa och ingen vill vara med mig. Så känns det nu.
Jag var inte nån supercooling innan, men nu är jag inte bara lagd på hyllan, jag är nerpackad i enkartong och upplagt på vinden. För vad som känns för all framtid. Och det är kallt på vinden kan jag meddela. Och inte på ett bra (coolt=kallt) sätt.

1 kommentar:

Sköna Helena sa...

Jag vill vara med dig! Tyvärr har jag inga cocktailpartyn att erbjuda, men jag kan tänka mig att sympatidricka alkoholfria drinkar i någon trevlig och lagom stimmig bar :) Nästa vecka? KRAM