onsdag 11 februari 2009

Kläd-inspiration för den gravida

Det är ont om det.
Gravidtidningar lägger ner mer tid och plats på listor om vad som dämpar illamåendet, hjälp mot foglossning och sextips. Inget ont om detta, men kläder är en stor del av mitt och många andra gravida kvinnors liv. Man kanske vill behålla en egen stil och se snygg ut trots att man sväller och har sig. Jag läser tidningar, bloggar och annat för 'ickegravida' kroppar för inspiration och visst funkar det. Men det skulle vara roligt att ha lite fler graviditets-inriktade ställen att sökas sig till. Framför allt bloggar tänker jag.
Så.
1: Tips! Känner du till någon blogg där en gravidkvinna visar och pratar kläder, inspiration och mode? Let me know! Jag vill skapa en egen länklista över bloggar som pratar kläder för gravida.
2: Mina klädtips. Jag brukar inte gilla att berätta hur man ska se ut och vad man ska köpa, men nu gör jag ett undantag. Att klä sin gravida kropp är en helt ny utmaning! Så ikväll kommer första delen av mina klädtips för gravida (so far, det lär hända mycket de närmaste 5 månaderna med min kropp!). Hoppas att det ska vara till nytta och glädje för någon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

grossessan, finns på tidningen mamas sida... uppdateras inte så jätteofta men de har en del bra i arkivet.

http://www.mama.nu/blogg/grossessan-blogg

Joanna sa...

och jag skulle vilja ha några fina förslag om var man kan köpa bra gravidstrumpbyxor.
som inte är svarta 40 den och kliar så att jag blir galen.

en gång gjorde jag ett modereportage för bäbismagar.
utan att använda mig av enkom gjorda gravidkläder.
http://arbetarbladet.se/noje/mode/1.11002
i efterhand ångrar jag att jag inte köpte den blå tunikan från Noa Noa, den hade suttit fint nu.