måndag 23 februari 2009

Dagens Panik

Jag förstår inte att jag ens orkar, men jag får PAAAAAAAAAAAAAAAAANIK på Linda Skugge just nu. Hur kan man ens överväga att publicera ordkombinationen; "Sluta lev ert låtsasliv på Stureplan och skaffa er ett riktigt liv med barn". Jag tycker varken om Ebba von Sydow eller Stureplan speciellt mycket men jag förstår inte hur hon kan sitta och säga den ena dumma förolämpningen efter den andra (jag klarar inte av hennes krönikor i CHIC och har slutat läsa dem, fattar inte varför hon får skriva i den- och jag har avgudade den här kvinnan!). När man skriver så här så kommer folk att läsa att hon inte tycker att ett liv utan barn är ett riktigt liv och det är INTE OK ATT SÄGA SÅ. Man sårar så många så man kan inte ens föreställa sig. Är hon verkligen så lycklig därute i radhuset om hon måste skriva såna här saker? Jag tror inte det.
JAG HAR SAGT DET FÖRUT JAG SÄGER DET IGEN: BARN ÄR INGEN FRIBILJETT TILL LYCKA.

5 kommentarer:

Anonym sa...

JAAA! Maila mig när du kommer till stan så ses vi och fikar. Det blir jättekul.

Kram

Elevator Lady sa...

Jobbigt att vissa måste bli så självgoda och trångsynta bara för att de får barn. Läs en krönika från hennes tid som o-mamma och man får säkert (kan jag tänka mig ivf) läsa en del skit om föräldrar och kärnfamilj.

cruella sa...

Linda Skugge kommer aldrig att bli lycklig. Det är det ena. Det andra är att hon valde värsta losern som pappa till sina ungar. Undra på att hon blir bitter då. Och inte kan vara feminist.

Skit i henne.

Anonym sa...

Jag håller med. Förut gillade jag Lindas krönikor men nu har hon blivit helt korkad ju. Sådär skriver man inte om man mår bra. Hoppas hon nångång fattar vad hon håller på med, vart tog hennes hjärna vägen?

Anonym sa...

Du är en mycket klok kvinna Alma