fredag 27 februari 2009

Status

Idag sitter jag ute i repan här på kontoret. Vår receptionist är ledig på fredagar så vi är ett gäng (tjejer såklart - så j*vla ojämlikt) som turas om att ta repan. Idag är det min fredag. Det trevliga är att jag kommer ut ur min och min kollegas klaustrofobiska rum, det negativa är att folk kan se vad man har uppe på skärmen. Så jag vågar knappt blogga...

Men en liten statusrapport. Min vän S är hemma med magkatarr :( och det är svintrist. Att hon är borta men framför allt att hon har ont. Själv har jag inga såna smärtor att klaga på men det känns trångt och konstigt under vänster bröst idag :)

Häromkvällen var jag hemma hos en tjej som har en 3-årig och varje gång han blev busig och klättrade på mig så sa hon åt honom att vara försikig och akta magen, eftersom det ligger en bebis därinne. Detta gjorde mig såklart något paranoid eftersom jag har en liten tramp-orvar hemma som älskar att stå och trampa på bla min mage (men även mina bröst, mitt lår, min arm eller bara på soffan-han är int' så noga) och jag låter honom alltid göra det så länge det inte gör ont (vilket det aldrig gjort). Jag resonerade så att så länge det inte gör ont så skadar det inte bebisen. Men efter detta med min vän och hennes 3 åring åka jag hem och tokgooglade 'spark mot magen', 'tryck mot magen' och hittade en massa trådar om mammor och blivande mammor som oroade sig för samma sak. Och som det verkar hade jag resonerat rätt. Så länge inget gör ont så skadar det inte bebisen. Jag har såklart INGA vetenskapliga bevis för detta, men kommer att fråga min BM nästa gång vi ska dit (vilket tyvärr dröjer till mitten av mars).

Läs mer om mina första månader som gravid på tvarodastreck.blogspot.com

1 kommentar:

Joanna sa...

jag tror inte heller det är någon fara.
särskilt inte när lilla orven korven trampar runt.
se det som lite massage för ungen, lyxigt värre.

det var nog mest tanken av en treårings plötsliga vilja till karatespark som fick mamman att mana om försiktighet, tror du inte?
karatesparkar ska man nog inte leka med.
kattassar och söta rosa trampdynor; inte lika farligt.