torsdag 25 juni 2009

En skön dag i solen

Igår var jag och min Moster ute hos Mamma i Nacka och njöt av solen. Det har inte blivit så mycket av det den här sommaren. Mamma, som är Stolt Blivande Mormor, agerade modefotograf och förföljde mig på altanen. Titta dit, vänd dig hit, peka magen dit osv. Väldigt roligt. Och kolla in mammas utsikt. Hur fin som helst. Världens finaste altan.

Vi tre ladies pratade om vår fåfänga, som vi ärvt av min mormor, deras mamma, och vi är alla överens om att den är ganska sund och bra. Om hur när man känner sig
trött och ful, nere och sunkig eller inte orkar tex för att man bär stor sorg (som min Moster som förlorade sin man i mars) så är det ändå viktigt för oss att piffa till sig ibland, måla naglarna eller sätta på sig fina kläder. För om utsidan känns fin, så kan man få insidan att känns lite bättre ibland. En sund dos Fåfänga kan rädda dagen.

Igår hade jag Monki-kjol, linne från Marc Aurel, 2a hand skor från Myrornas i Gävle
och solglasögonen har jag fått av Pappas fru. Och kände mig fin.

(På övre bilden hänger min bärsjal på tork i solen :)

1 kommentar:

Joanna sa...

det med lagom dos fåfänga är så sant,
det med fina utsikten från härliga altanen likaså.