måndag 8 juni 2009

Renoveringen, helg 5

Efter varje helg så tänker jag att så här mycket klarar jag inte att jobba, nästa helg kommer jag att ta det lugnare. Och varje helg när jag väl är inne i lägenheten så är det som om jag bara får en dos extra energi. Jag är trött, har jag ont, men jag känner det lixom inte. Jag bara kör. Nu kommer säkert nån säga att det är dumt och jag borde vila och de har förmodligen rätt, men om de kände som jag när de väl sätte igång så skulle de förstå. Och det är två dagar. Sen vilar jag. Den här veckan tvångsvilar jag. Jag har inte bokat in en enda lunch eller fika. Det enda jag ska göra är att åka hem till lilla Harry, alla hans fina syskon och föräldrar på onsdagkväll (Partymannen har inte träffat Harry än). Ja, om man bortser från att jag ska åka till lägenheten och måla lister och runt balkong dörren ett sista lager ikväll :) Tur i oturen att vi fick ikväll på oss att göra klart. Målaren kommer nu på tisdag (har var tvungen att vara hemma med sjukt barn idag) men har lovat att vara klar till fredag ändå.

Målning av lister är bra mycket roligare än att skrapa tapeter.
I bakgrunden skymtar Partymannens syster som hjälpte till med listmålningen.

Partymannens mamma städade en massa, en mycket viktig del som man lätt glömmer.
Och hans Pappa ägnade sig åt taken, spakling, slipning och målning.

Min Pappa sätta igen dörrar (lite kvar på den ena, som han ska göra klart ikväll).

Partymannen fick oxå göra annat än att skrapa tapeter. Det gladde honom.
Här målar han kanterna runt taket i hallen.

Och Partymannens Mamma och Pappa kom med
världens lyxigaste lunch direkt från Ludvika på lördagen.

På söndagen var det mackor från Bananza bageriet.
Det var ok, men lördagslunchen var lyx!

Vårt kök däremot, det är inget att hurra för direkt.
Men, men det blir väl klart nån gång det med.

Det var den helgen. Nästa helg ska vi lägga golv i sovrummen.
Och efter midsommar kommer en golvläggare och lägger klinkers i hall(arna) och köket (och kanske kaklar lite i köket).
It's all coming together...


Inga kommentarer: