söndag 21 juni 2009

Midsommar-rull


På dagen på midsommar går man till 'dansbanan', där det är dans kring stången och lotteri och allt sånt. Vi hjälpte till med sången i år, mycket lustigt eftersom vi, min familj och släkt, inte direkt är kända för att vara några musikaliska talanger. Men det var kul som 17. Solen tittade fram under dansen och det blev supervarmt (för att 20 minuter senare gå i moln och släppa fram en massa regn). Men efter promenaden dit och ha stått och sjungit och dansat i nån timme fick jag väldiga problem att gå hem. Pappa och Partymannen gick hem med mig i snigelfart men när vi kommit halvvägs kom plötligt en vän till familjen med en rullstol, som tillhör en annan vän, swishandes bland tallarna. Så fick jag åka rullstol över stock och sten hela vägen hem. Det gick lite fort och var lite läskigt som synes på mitt ansikte. Mamma försökte skyla mig från regnet med en extra regnkappa men det gjorde att Michel, som körde, inte såg alla stenar och rötter och jag trodde att alla gupp skulle kasta ut bebisen ur livmodern. Det skedde som tur var inte. Jag kom fram hel och fin och fnissig. Med bebisen fortfarande i magen.

(ursäkta dålig bildkvalité; mobilkamera)

1 kommentar:

jen sa...

Hihi! Så härligt, charmigt! Skön bild! /J