torsdag 4 juni 2009

M-m-m-massage

Å herregu. Jag trodde massagen igår skulle bli en skön och avslappnande upplevelse, som när jag gick på gravidmassage på moonsun. Så var inte fallet. Jag har haft väldigt ont i rumpan och innanlåren och insett att det inte är bäcken eller så, utan helt enkelt i musklarna. Hon koncenterade därför massagen där, vid mina axlar (som alltid är riktigt ur form) och sedan mina fötter. OH MY GOD, det var smärta kan jag lova... Men är övertygad om att 'it's for the greater good' i min kropp. Hon vet vad hon gör (det är min yogalärare som även arbetar som massör). Dessutom kunde jag varken ligga på rygg (eftersom jag mår illa då) eller mage; eftersom jag mådde illa av det oxå! Så det blev sidorna och det är inte lika avslappnande. Jag fick ligga och fokusera som att slappna av; inte pga av smärtan så mycket som det faktum att spände mig så av rädsla att ramla av britsen. Så jag djupandades mig igenom timmen och gick därifrån rätt mörbultad och lätt besviken (och 600 kr pankare). Hade egentligen velat ha en sån mysmassage. Fortsätter gå hos moonsun, där vet jag vad jag får, och jag gillar det.

Idag ska jag förmiddagsfika med min vän Susanne i skrapan och sen äta lunch med min fina Kicki på Slussen. Sen hem och vila. Ojojoj, stackars mig ;)


2 kommentarer:

Joanna sa...

en massör jag gått till ibland frågar alltid om man vill ha mysmassage eller massage som ska ge nåt.
och då säger jag jämt "massage som ger nåt!" och han ropar hurra och säger "fram med spännbanden!".

men jobbigt om man nu bara vill ha det mysigt.
gå till moonsun du, just nu är ju faktiskt mys av högsta prioritet.

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Vad trist att det blev en sådan besvikelse.

Du är så fin! Saknar min mage när jag tittar på alla dina fina bilder. Det var så mysigt att gå runt med den där kulan. Ja det var jobbigt också... men mest bara mysigt. :)

Kram