fredag 11 december 2009

En date med Volt


Igår var jag och Elsie på mitt gammel-gamla jobb (det jag hade innan det sista jag hade), på reklambyrån Volt (där jag var receptionist). Det var jätteroligt att träffa gamla kollegor och få visa upp dottern min. Hon var glad de första 45 minuterna och jag drack kaffe och pratade förlossning och barn med två andra småbarnsmammor. På det hela gick det bra, om man bortser från att jag råkade kalla Micke för Alexander (Förlåt Micke! Amningshjärna...). När vi skulle gå tyckte jag att det skulle vara roligt att ta ett kort inne på kontoret och lägga upp. Elsie och jag poserade vant framför fina granen, men just när Linda skulle knäppa kortet så ringde cheeefen Henrik och kollegan Nisse på dörren (som ligger alldeles till höger i bild och har glasrutor så de såg mig) och jag blev fnissig och Elsie blundade. Inte ett sånt bra kort. Och sen hann vi inte med att ta om det. Oh well.

Inga kommentarer: