onsdag 2 december 2009

Insett. Just nyss.

Jag har så in i h-lvete mycket kläder som jag inte använder. Inte som jag ska slänga, för jag kommer kanske vilja använda dem om ett halvår eller så. Men jag måste rensa, packa om, plocka ur och sortera. Jag ser ju för hundan inte vad jag har. Och just nu känner jag att jag måste tänka till innan jag klär mig eftersom jag har en annan hårfärg nu och för nån som är så fåfäng som jag så spelar sånt roll när man väljer kläder. Inget konstigt.

Och. Jag måste inse att just nu kan vissa kläder inte användas. Jag har en annan kropp (större byst och mage) och kan inte ha vissa saker längre. Sen kanske. Eller inte. Vi får se.

Men när ska jag hinna rensa? Lördag? Nej. Söndag? Kanske. Om det inte ska städas. Vojne, vojne. Kanske får be Elsies mormor ta ut henne en sväng så jag hinner rensa. Eller hinner börja rensa.

3 kommentarer:

Karin sa...

Åh kan du inte börja bloppa!!!
Du har så fina grejer, känns som om jag skulle kunna köpa rubbet :-)
Bloppis bloppis bloppis!!

Sophie sa...

ja kanske... jag försökt för 1 1/2 år sen men det gick sådär... får se... :)

Jess sa...

Jag förstår precis vad du menar. Födde för en månad sen och alla mina fina klänningar som jag längtat efter hela graviditeten kan man ju inte alls ha på grund av sin bauta-amningsbyst... Och magen ska vi inte ens tala om. Och när ska man hinna rensa? Och kommer man någonsin komma i sina vanliga kläder igen?