måndag 7 december 2009

Jag gråter när...

Nu börjar jag beta av några av de RUBRIKER ni gav mig. Jag har valt ut några som jag gillar eller har nåt att säga om.

Sånt jag gråter av föreslog en anonym. Anonym själv gråter framför realityshow, jag med. Jag kan inte titta på Extreme Homemakeover för jag hatar programmet men gråter ÄNDÅ, de lyckas de jävlarna!

Jag har väldigt lätt till gråt så det här listen kan göras hur lång som helst, men jag skriver de som kanske inte alla gråter för (och en del klart uppenbara saker som alla kanske gråter åt). Högt och lågt.

Jag gråter...

-när jag ser gamla ensamma gubbar sitta på parkbänkar och betrakta världen runt dem med en längtan att delta
-när duvor andra fåglar och djur är skadade och haltar
-när jag tänker på hur mycket jag saknar Calle och hur livet, famljen & släkten, aldrig kommer vara detsamma utan honom
-när jag ser barn födas i diverse förlossningsprogram (rätt vanligt när man fött barn själv har jag förstått)
-när människor återförenas
-när jag lyssnat på vissa stycken av Chopin och en del Operastycken
-när människor jag älskar berättar om något som förändras drastiskt i deras liv
-när min dator inte lyder mig
-när jag lyssnar på musik i kyrkor (händer inte så ofta)
-när jag lyckats skriva något bra
-när människor som vill få barn inte kan
-åt episka och sorgliga filmer

Kanske inte den mest originella listan men så ser den ut iaf.

Vad gråter du för som är lite udda?

Inga kommentarer: