tisdag 15 december 2009

Å så blev jag oxå sjuk

Igår lämnade jag och Johan 'bort' Elsie för första gången en hel kväll. Min mamma kom hem till oss medan vi gick på julbord med Johans jobb. Vi åt så vi storknade och hade väldigt trevligt, men tyvärr kände jag hur det började klia i halsen redan när vi kom. När vi väl kom hem vid 11-tiden hade jag skitont. Elsie hade varit lite gring och snorig under kvällen, men sov jämförelsevis ganska bra. Hon vaknade bara ett par gånger under natten, varav en gång vi fick köra med koksaltlösning och näsfrida, men kunde somna om ganska fort. Jag däremot hade ont och hade svårt att sova. Som tur var fick jag sovmorgon imorse så jag känner mig ganska utvilad. Men ändå lite sjuk och ynklig. Johan ska komma hem på lunchen med halstabletter och soppa. Utanför våra fönster är full snöstorm. Lite mysigt på nåt sätt.

Jag kunde valt en sämre dag att sitta hemma och kura med Elsie och en (tusen) kopp(ar) te.

Inga kommentarer: