torsdag 3 december 2009

Istället för doftljus


Våran granne röker och varje gång han gör det så luktar det som om han stod i vårt kök och bolmade. Asjobbigt. Vi har för avsikt att gå ner och prata med honom om detta men har inte kommit iväg ännu. För att jag och Elsie inte ska behöva känna röklukten försöker jag dölja den med doftljus. Fräscht? Inte så. Men doftljus, step aside; a new smell's in town. Fick en hyacint av mamma i lördags. Och den luktar superstarkt. Nästan så att den 'överröstar' röken. Men tyvärr bara nästan...

uppdatering: klart att det är en hyacint! Vet inte vilka hjärnceller jag söp bort i lördags, men blomnamn verkar varit en del utav dem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är inte det där en hyacint? :)

Charlotta sa...

Jag känner verkligen med dej! Vi har balkonger på båda sidorna av lägenheten varav en i sovrummet. När jag öppnar balkongdörren på kvällarna för att få in lite fräsch, frisk luft innan jag går och lägger mej så är det alltid någon som lyckas ställa sej på sin balkong och röka. Följden av det blir att vårt sovrum luktar gammal inrökt nattklubb istället för krispig vinterluft.
Men jag tänkte på det där? Vad ska man säja till grannen? Jag kan ju inte gärna säja att de inte får röka på sin balkong... Hm..
Hur tänker du göra?

Maria sa...

Älskar doften av hyacint! Och älskar INTE rök...