tisdag 1 december 2009

Jag såg Gösta Ekman



Jag älskar Gösta, Tage, Hasse och Lena. Ni vet, Ekman, Danielsson, Alfredsson och Nyman. När jag var liten tittade jag på 'Fröken Fleggmans mustasch' en miljard gånger. Och sen dess har jag älskat det mesta med dessa fyra genier. När jag var 22 satt jag och grät hos min terapeut för att jag inte var Lena Nyman. Och häromdagen var jag i Ringen och ser Gösta Ekman strosa förbi. Hjärtflimmer. Jag blir så starstruck! Jag ÄLSKAR honom. Och Hasse och Tage. Vilka genier. På alla nivåer. Humor, regi, skådespeleri... Så inte konstigt att jag önskade mig 2 boxar genialitet på min födelsedag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, kände likadant när jag såg herr Ekman på Myrorna i Stockholm för ett tag sen. Han och Lena Nyman är och förblir mina svenska favoskådisar.
Hur går det med den alternativa bloggalan btw?
/Alice

Sophie sa...

Alice: Jag måste erkänna att jag haft fullt upp med födelsedagar och annat sista tiden. Men jag kommer igen snart :)