torsdag 7 april 2011

Dolly Parton med ölkagge

Igår köpte jag en ny amningsbh. Om jag skulle gilla stora bröst skulle jag jubla nu, för här snackar vi 75 f, g, h. Dessvärre känner jag mig väldigt obekväm med stor byst och får inte plats i 90% av min garderob. Dessutom vet jag inte hur man klär en stor byst snyggt. Att ta klädtips från Madame Parton herself känns tveksamt. Sen är ju våra midjemått lite olika. Jag har en en mjuk degig kudde på magen. Dolly själv saknar väl ett revben?


Modeförebild?

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag tror att du skulle vara ursnygg i en sådan där ljusblå skinnkavaj. Passar jättebra vid dagislämning.

J sa...

Har själv lite större byst, så jag kan ju försöka tipsa lite :) Tycker ofta det är klädsamt med u- och v-ringningar, avskuret under bysten, och omlottskärning över bysten. Kombon hög ringning och tajt gör oftast att de känns ännu större. Alltför vida plagg, om än sköna, brukar bara tendera att få en att känna sig som en oformlig klump, då de går ut över brösten och sen stannar där en bit framför magen, fast kan funka bättre om de är a-linjeformade.

Tycker jag iaf. Men det är väl en smaksak. Du kommer säkert hitta det som du känner dig bekväm i :)

Sophie sa...

tack cecilia, du har helt rätt, jag ska köpa en sån ;)
J, tack snälla för tipsen! det ska jag tänka på!