tisdag 19 april 2011

Fin vän, fin present å fin dag * 2


I söndags var en av mina bästa vänner förbi med sin fina pojkvän. Helge fick en söt prickig filur (passar honom eftersom han är helt prickig med hormonplitor i hela ansiktet!) och JAG fick ännu en present! I love it.


Tack fina Karin och Frank.

Och så måndagen. Som blev helt ofattbart bra. Helge sov till å från under dagen och jag gjorde mig redo med sjalen när jag skulle hämta Elsie. Så lyckas jag få honom att somna i vagnen. Och han sover... i 3 timmar! Min vän Simone och hennes son Leo, som är 2 veckor äldre än Elsie, mötte upp oss efter dagishämtningen och vi gick alla hem till oss och softade en timme. Barnen lekte och fick (försökte) prata. Och Helge bara SOV!! Så skönt. Kunde ägna mig helt åt Elsie, vilket var bra, för hon blir alltid lite blyg i början med nya människor eller människor hon inte känner igen. Och! Simone kom med chocklad! Till mig! WOOOHOOO!


Helge sov till 19. Jag kunde fixa middagen, som var tinad hemlagad lasagne, äta och plocka lite innan jag till slut väckte honom för att inte behöva vara vaken hela natten med honom. Han åt och mös till runt 21 sen somnade han för kvällen.

En mycket bra dag må jag säga.

Inga kommentarer: