fredag 15 april 2011

HJÄLP!

Hallå tvåbarnsmödrar; hur fixar man hämtningen när det krockar med bebisvaken tid? (Och nej, inte hämta tidigare eller senare lösningen tack.) Jag hämtar mellan 15-16 och det verkar jämt krocka med Helges vaken och ät-tid! Tips hur jag kan lösa detta? Justera hans sömn? Jag vet inte vem jag ska fråga om hjälp... Min dröm är ju att han ska sova mellan ca 15-17 så att jag kan hämta Elsie i lugn och ro...


Ps. Jag VET att det är en kort tid, OCH att det blir bättre. Men NU är det jobbigt och jag behöver stöd å råd. Andra typer av kommentarer undanbedes.



4 kommentarer:

Frugan F sa...

Håller med dig om att det är ruskigt svårt det där. Jag tror att man hela tiden får försöka få det att funka med den situation man har och det resulterade hela tiden för oss att lillen blev störd i sin sömn. Somnade han hemma så sov han alltid längre än vanligt och då fick jag väcka honom för att plocka ner honom i vagnen. Fick peta i honom lite mat innan även om han inte var jättehungrig.

Jag hade jättedåligt samvete för att tvåan hela tiden blev störd hur man än gjorde men samtidigt så kändes det ändå bra att man inte begränsade familjen hela tiden som man gjorde när man bara hade ettan.

Men bra råd...det kan jag inte ge tyvärr än kämpa på och bär honom i selen så gott det går!

Frida sa...

jag har hört att man kan amma i sjalen, kan det vara nåt att försöka med? kanske lite svårt men åh, jag förstår din frustration. skrikiga bebisar blir man ju helmatt av. lycka till i alla fall, jag ska hålla tummarna för att du kommer på nån bra lösning! kram.

Jenny sa...

Jätte-jättesvårt och en stor del av att livet med två små är så otroligt mycket mer påfrestande än livet med bara en. Timingen. Jag försökte alltid amma så sent inpå hämtning/lämning som möjligt och sen har vi haft turen att ha fått en bebis som somnar i vagnen så fort man kommer iväg. Men ja, han har fått ligga och skrika i vagnen alldeles för många minuter han också. Sjal eller bärsele tänkte jag också, nu med lite vår i luften slipper du oroa dig för kyla också. Vet inte riktigt vad jag kan säga mer egentligen, man får ta en timme och en dag i taget. Vissa dagar kommer allt gå åt pipan och andra dagar kommer det flyta på nästan friktionsfritt.

Det där med att ligga vaken i vagnen är lika med illvrål här också så för mig är det a och o att han sover. Dagisfröknarna har mååånga gånger fått gunga vagn när jag jagat bångstyrig tvååring.

Kram till dig, du är grym som gör allt det här. Glöm inte det. Lätta det dåliga samvetet lite :)

Sophie sa...

tack alla kloka ni!