tisdag 5 april 2011

Man ska inte ha det för bra (tydligen)

Nu vill de börja renovera vårt badrum (detta är inte självvalt utan något alla i huset måste göra pga försäkringsrisken) den 26 april och 7 (!) veckor framåt. Vårt hem kommer alltså vara mer eller mindre obeboligt i maj och juni. Helge är då en månad gammal och jag är hemma på heltid med honom samt fr.o.m. samma vecka hämta och lämna Elsie själv varje dag. Någonting jag redan innan var nervös över.
Det här är så jobbigt att jag har gråtit bort allt smink jag försökte göra mig fin med imorse. Jag hatar det här jävla huset. Ska denna mammaledighet oxå förstöras av ännu en renovering?




Två veckors frid fick jag. Det var allt. Har jag sagt att jag hatar det här jävla huset?


4 kommentarer:

Bea sa...

Usch. Tycker synd om dig, er, hela familjen. Det verkar helt sinnessjukt oturligt att du aldrig kan få vara mammaledig i lugn och ro :/

cruella sa...

Hur länge har ni vetat det här? Jag skulle nog försöka hitta ett tillfälligt boende i stället för att försöka stå ut hemma. Dessutom kan sju veckor lätt bli flera, är min erfarenhet.

Försök nu sortera det jobbiga lite. Badrumsrenovering = jobbigt på riktigt med små barn. Lämna och hämta på dagis = inte på samma nivå. Det MÅSTE inte funka klockrent varje dag, man kan vara lite sen, man kan låta den stora vara hemma nån dag om det känns helt ogörligt och så vidare.

Sophie sa...

tack bea, ja, det är det som känns mest snopet, att det ska ske renovering direkt efter denna förlossning oxå...
cruella, vi visste att det var på gång, men fick datum för start igår. vi trodde det skulle ske lite senare i vår, ev till hösten. och vi löser boendefrågan på nåt sätt men det är inte riktigt där skon klämmer. det är just det att jag inte vill lämna mitt hem i 7 veckor. det kan man ju tycka vad man vill om men jag mår dåligt av det och så är det bara.
och ja visst är badrumsrenovering värre, men vad jag varit nervös över innan kan jag knappast ändra på. det hamnar i skymundan ändå nu.
och att det inte kommer funka klockrent känns som jag kommer få förståelse över av personalen, de är jättegulliga.

Sophie sa...

det sista partiet handlade om dagis med det förstod du nog :)