fredag 15 april 2011

Fastnaglad









Idag började jag morgonen med att försöka fundera ut en plan hur jag skulle kunna få H att sova i vagnen. När han varit vaken ett bra tag och ammat så gick vi en kort sväng till Konsum. Han somnade visseligen i vagnen men vaknade strax utanför affären och jag visste att det hade gått åt skogen. Jag ammade inne på Konsum, gick sen 20 m på väg hem med gallskrikande unge, tog ur ammade ännu längre. Han fortsatte skrika. Jag fick helt enkelt gå 15 minuter med gallskrikande unge. Det var tur att solen sken så att ingen såg mina tårar bakom solglasögonen.

Hur ska man kunna hämta på dagis med en bebis fast i bröstvårtan undrar jag. Jag har bölat. Jag har huvudvärk. Och jag har insett; vi kan inte gå promenader på ett tag. Vi får vara glada om vi lyckas hämta Elsie.

Som tröst skulle jag vilja köpa denna body till Helge. Och en tröja i samma mönster till Elsie. Om nån har vägarna förbi PoP ;)





4 kommentarer:

Sköna Helena sa...

Åh, massa kramar till dig. Det KOMMER blir enklare, det måste ju bara bli så (som om jag har ngn som helst aning egentligen, men). Och det låter väl smart att sänka kraven lite kanske, att sätta som högsta mål att hämta Elsie – då blir allt därutöver en fantastisk bonus. KRAM

Anonym sa...

Sjukt roligt vännen, den där bodyn var vi på jakt på åt Helge:) men vi hittade den inte på POPs hemsida så då trodde vi att jempa hade kollat i gammal tidning. vi har bra smak;) puss o tack för igår./Kicki

frida (också en södermamma) sa...

min underbara lilla dotter (som är nr 2) tyckte inte alls om att ligga i vagnen. eller sitta i bärsjal. det var babybjörn som gällde. i typ 6-7 mån tills hon var stor nog att SITTA i vagnen. då gick det helt plötsligt bra att vara i vagnen. kanske att din lilla helge är likadan? vilket isf suger men finns väl då två alternativ, härda pojken med vagnen tills han ger upp eller så ger du upp och bärsjalar honom.

såg att du även undrade över hämtning på dagis. tror jag gjorde så att jag såg till att hon var ordentligt mätt innan vi gick hemifrån och sen hade henne i babybjörnen där hon trivdes. alla barn är ju olika och en del är jobbiga jävlar som inte vill ligga i vagnen. med sonen var det tvärtom, han kunde sova i timmar i vagnen. så jag förväntade mig att dottern skulle vara likadan...

vart en massa tjat om vagnen här men skitsamma...

lycka till iaf och berätta hur det går!

Anonym sa...

Hej.
Vår första son hatade vagnen och vägrade ligga i den de först fyra månaderna. Han trivdes dock oerhört bra i BabyBjörn-bärselet. Det var ett evigt bärande men prinsen var nöjd, sov och älskade att vara nära.

Ryggen tar stryk, jag vet, men det kan kanske vara värt att testa.

Heja du, du är en fantastisk mamma!