tisdag 19 april 2011

Kravlistan som slängdes

Vet ni vad som är så jävla skönt? Att jag har bestämt att det okej att inte göra ett skit hela dagarna. Jag försöker duscha, klä mig, äta och kamma mig. Sen behöver jag inte göra nåt mer. Bara amma och glo på tv. Hinner jag så bloggar jag gärna från datorn. Fixar med papper. Plockar i köket. Men alla promenader jag trodde jag skulle göra i påsksolen har jag slutar sörja. Jag måste få känna mig trygg. Det gör hemma. Kanske händer det mer nästa vecka. Kanske inte. I helgen gör det det, då ska vi ut på diverse äventyr alla fyra.

Så skönt att släppa alla krav man har på sig själv.



Det är bra om man hinner betala räkningar. Men inget måste...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fasen vad bra gjort!

Charlotta sa...

Tror att det där är jätteviktigt. Jag har inte ens barn men samma problem ändå. Har alltid, i alla tider fått så dåligt samvete om jag inte uträttar massor när jag är hemma på dagarna. Och det är ju bara dumt, jättedumt. För man blir aldrig nöjd hur mycket man än gör, bara utsliten. Tycker du gör helt rätt. Man ska vara snäll mot sej själv!

Anonym sa...

skönt! det är nog en bra inställning. istället för att ha en massa krav och måsten. om det blir något gjort utöver det så är det ju bara en bonus och något som man kan ge sig själv en klapp på axeln för :)

Sophie sa...

tack, ja, det är svårare än det låter... jag vill gärna göra en massa...