fredag 29 april 2011

Tre saker

Igår blev jag så ledsen på vårt dagis. Alla har sagt mig att jag inte ska panika om jag blir sen till dagis nån gång, men det gäller tydligen inte på vårt dagis. Igår kom jag 15 min sent till dagis (för första gången!) eftersom jag var tvungen att mata H innan vi gick hemifrån (just den situation jag har haft problem med och oroat mig över). Då hade fröken P hunnit ringa både mig och J och när jag kommer säger hon att "det är viktigt att passa tiderna". Jag ursäktade mig och berättade att jag var tvungen att mata H och att jag pratat med fröken A tidigare och bett om överseende första veckan. Fröken A var såklart urgullig och förstående och sa att det inte var nån fara men stressade lätt överkänsliga jag var redan ledsen. Gick hem med klump i magen och tänkte "varför är alla andra dagis så förstående och inte vårt?".

Sen började denna dag med ett samtal med ups där kundtjänstkvinnan var så oförskämt otrevlig mot mig att jag blev arg. Dessutom kommer min dator inte förens på måndag :(

Dessutom var igår efm bajs. E fick titta på hundra avsnitt av "Molly" för H vägrade somna. Han var vaken nästan hela tiden från 14-19. Hann inte fixa mat eller leka med Elsie ett enda dyft :(


Tre dåliga saker. Idag måste bli bättre.

3 kommentarer:

Sköna Helena sa...

Åh, stor kram på er. Glöm inte hur stark och fantastisk du är som klarar av detta och gör det så bra varje dag. Är så himla impad av dig, ska du veta. Massa kramar och idag KOMMER bli bättre!

Anonym sa...

Vet du. När jag var föräldrarledig och skulle hämta det stora barnet på dagis, så kom jag försent varje dag i 2 veckor. För det var den tiden det tog att förskjuta amningstiden för den lilla. Det tar några veckor att pricka in den nya ättiden, men det går. Så förklara det för dagisfröknarna, förstår dom inte det, så upplys om att de har ett serviceyrke och passar inte galoscherna är det bara att byta jobb (gäller även ragatan på UPS).
Dessutom så tror jag att sura fröken på ditt barns dagis inte har några barn, för hade hon det, hade hon haft en helt annan attityd.
/annika

Frida sa...

Vad tråkigt att hon sa så, 15 minuter är ju inte mycket och speciellt inte om du förvarnat om att det kan bli så. Det borde de ha förståelse för. Du borde berätta för Fröken A (som det känns som du har mer förtroende för) hur du känner om du inte redan gjort det. Min gräns för att ringa föräldrarna går nog vid en halvtimme, inte för att skälla på dem såklart utan mer för att höra så att de inte glömt tiden/att det verkligen kommer någon för att hämta barnet.