måndag 18 april 2011

Men åh...

Stackars Ebba. Hon får försvara vartenda lilla grej hon gör. Barnets namn. Klädernas färg. Att gå ut och luncha med bebisen.

Clara
får en å annan känga hon med. Allt från att hon har tid att sy till valet att inte avslöja barnets namn och kön.

Varför är andra sätt att leva sitt liv efter att de fått barn så otroligt provoserande? Herregud, har folk inget bättre för sig än att sitta och döma andra människor val? Tröttsamt.

Vid såna här tillfällen är jag glad att min blogg är liten och okänd och antalet kritiker är få.

6 kommentarer:

Jenny sa...

Jag också! Känns så trist, fina tjejer som får barn och gör som de själva tycker är bra (och som ÄR bra) och bara får skit. Det MÅSTE ju handla om avundsjuka? Vem skulle INTE stanna och äta middag på en härlig uteservering om bebisen sover i vagnen och man tycker att det passar? Orka störa sig på vad andra gör, och tycker man allt är fel, varför läsa bloggen? Kanske lägga energi på nåt annat, lite positivare kanske? Suck. Tur att man slipper som sagt!

Yevonde sa...

åh ja sånt där är ju bara onödigt. Alla ska ha så mycket åsikter. Jag kommer ihåg Claras inlägg, tror jag kommenterade då. Jag kan ju ibland känna ett sting av avundsjuka, men det handlar inte om vad folk gör utan mer om att jag inte har någon att dela alla de där fantastiska små grejerna med. Som nu har Ben hittat sina händer! Men det är som mest jag osm blir helt galet glad då.. :)

Anonym sa...

jättetrist att dessa fina tjejer får kritik för sådant som helt borde vara deras val och inget som folk ska bry sig om egentligen...

Sophie sa...

Vad kan man göra åt detta? Nån som har nåt bra förslag???

Anonym sa...

Jag läser din blogg då och då, men nu har jag inte varit inne på ett tag. Grattis till lilla Helge, han är fantastiskt söt!

Och jag förstår inte att de orkar alla som ska kritisera. Om man ogillar kan man ju bara låta bli att läsa.

Anonym sa...

Jag läser din blogg då och då, men nu har jag inte varit inne på ett tag. Grattis till lilla Helge, han är fantastiskt söt!

Och jag förstår inte att de orkar alla som ska kritisera. Om man ogillar kan man ju bara låta bli att läsa.