onsdag 8 april 2009

En dålig dag

Idag vart ingen bra dag. Jag sov jättedåligt inatt och hade en dålig fm då jag bla satt och stressade över ett samtal från HSB ang uthyrningen av lägenheten. Stressen sätter sig i magen direkt. Försökte ta ett bad för att slappna av, men det funkade inte. Försökt sen lägga mig och vila, somnade i 15 minuter innan väckarklockan ringde... Stressen var kvar. Lägenheten såg ut som ett bombnedslag, massor av disk och prylar överallt. Försökte diska, får skitont i ryggen och snart stressad igen. Jag och min fina vän S ställde in vår fika och jag låg och försökte slappna av framför Tvn. Koppla bort alla jobbiga tankar. Gick sådär. Tillslut kom partymannen hem och det kändes lite bättre.

(Jag lider av att inte kunna koppla av. När jag inte stressade över HSB så började jag stressa över hur jag ska göra efter mammaledigheten med jobb och sånt. EFTER!!!! WHATTHEFUCK!!??!?!?! Varför kan jag inte bara slappna av?)

Nu ska vi planera inför helgen på landet. Vi ska åka ut, bort, från allt vad internet och stress heter. Jag ska läsa böcker och tidningar, sova, vila och kanske gå ut lite i skogen om jag orkar (hoppas, hoppas, hoppas). Gosa med katterna och förhoppningsvis lapa tidig vår/påsksol.

Så nu blir det bloggtorka några dagar. Men du kommer väl vara upptagen med att äta ägg och godis så det kanske inte gör nåt.

Glad påsk. Kram.

5 kommentarer:

Hanna sa...

hej
jag har inte sagt hej tidigare men nu är det dags.Jag läser bloggen lite extra intresserat nu då jag är gravid (vecka 33) , och nu när du skriver om oron inför EFTER mammaledigheten så måste jag bara säga hej för jag känner precis så nu.Har inte utbildat mig än, fyller 27 och SKA in på en poppis 5-årsutbildning. Och så mitt i alltihop ska jag vara den bästa mamman till vår älskling. Ångest.
Kramar

miri sa...

glad påsk på dej med!
hoppas du får det ljuvligt på landet. väntar här troget på din återkomst.

Sköna Helena sa...

Glad påsk, vännen! Och se till att bara ta hand om dig och Parvel hela helgen – njut av lyxen att slippa vara tillgänglig! STOR KRAM

Ulrika sa...

Tack för inlägget, jag känner igen mig mycket i att aldrig kunna slappna av!!! Så fort ett stressmoment är över tycks ett nytt dyka upp. Nu har jag köpt en spikmatta och hoppas bli en harmonisk och fin och hel människa när jag legat på den ett tag...

Glad påsk!

Joanna sa...

kom tillbaka nu kära du jag vill läsa dina ord och se på dina bilder.

jag hoppas du haft det fint på ledigheten i alla fall, och att du inte behöver känna dig allt för oroad och stressad.