onsdag 8 april 2009

Profylax

Igårkväll var Partymannen och jag på Profylaxkurs (Annas profylax). Jag var både lite förväntansfull och nervös innan. Dels för att jag inte riktigt visste vad det var för något (jag är inte så bra på att läsa på om saker, utan mer impulsiv). Dels för att den kostade en ordentlig slant (jag var lite orolig över att det skulle kännas som bortkastade pengar). Men jag kunde inte haft mer fel. Det var lärorikt om förlossning & kroppen och intressant & utvecklande om relationen mellan partner och kvinna innan och under förlossningen. Min syn på förlossningen har förändrat från orolig och nervös till förväntansfull och peppad! Jag har insett vilken kraft jag har och att jag kommer klara det här!

Kursen är uppdelad på två kurstillfällen á 3 timmar. Nästa och sista gången är nästa tisdag. Jag längtar redan och kan redan nu varmt rekommendera dig som gravid att anmäla dig. Det kostar 1890 kr/par, minns inte vad det kostar för bara en person men man kan gå själv oxå.


Läs mer om mina första månader som gravid på tvarodastreck.blogspot.com

1 kommentar:

mrs Pitepalt sa...

Vi gick Annas profylax när jag var gravid med Kotten, och det var skitbra. Man får något att tänka och fokusera på under förlossningen och så känner man att man har lite mer koll på vad som ska hända. Lycka till!