måndag 6 april 2009

Sköna måndag

Idag ska jag unna mig en ljuvlig 60min gravidmassage på mitt favvoställe moonsun i Gamla Stan. Både Partymannen och jag sov illa inatt, han känner sig så dålig att han är hemma idag. Själv drömde jag inatt att bebisen stack ut sina små fingrar ur min navel. Men det var bara början, för sen öppnade sig hela min mage, som om naveln vidgades sig, och så rann allt fostervatten ut. Jag var på ett massageställe när det hände, men de verkade vana vid sånt här, för doktorn som fanns där sa att allt var normalt. Det gjorde inte ont men det kändes lite märkligt. Ännu konstigare var att jag fortsatte få värkar och, trots att jag var helt öppen i magen, skulle förlösa vaginalt. Ja, det var väl en av de första i ,vad jag förstått, en lång rad konstiga drömmar om förlossning och bebisar.

Så här vackert väder är det i Stockholm idag. Kortet är taget på vår vädringsbalkong i trapphuset. Vägrar lägga upp fler bilder tagna i dåligt ljus innifrån lägenheten. Klänning; Indiska, Jacka; HM, Skarf; ?, Skor & solglasögon; 2a hand.

2 kommentarer:

Anna sa...

Hej, jag vilka drömmar man kan ha när man är gravid, jag kunde inte sova alls, jag bara oroade mig att vi ibte skulle ha råd, jag väckte mannen titt som tätt med ekonimiska spörsmål, han var inte road. Men när ungen väl var född, så klarade man det med! Kul att läsa din blogg. Hälsningar Anna

Joanna sa...

jag drömde för några nätter sedan att jag snöt ut ett litet litet öra.
och så höll jag det mot magen för att försöka måtta och frågade en kusin (han ska ha barn snart för första gången också) om han trodde att det kunde vara bäbisens.
men det trodde han inte och jag tänkte "vad konstigt att jag oroar mig" för är det något jag inte gjort under den här graviditeten (än så länge) är att oroa mig.
det brukar annars vara mitt signum.

men hur går det med naveln?
har den ploppat ut än eller är den mer utflatat?