tisdag 14 april 2009

En skadad partyman


Här sitter han med sin nygipsade arm i soffan. Efter 5 timmar av väntan fick han äntligen komma in. Då hade vi redan missat profylaxkursen... Som tur är så ringde jag och kollade innan och det skulle låta oss få gå en annan gång på del två som vi missade ikväll. Känns surt, jag ville verkligen gå, men samtidigt är det ju inget man kan styra över. Nu ska han gå med gips i en vecka och jag kommer att få göra mycket mer här hemma. Det är bara att bita ihop och köra. När det gör ont, ta paus och blir det för mycket så anställer jag hemhjälp. Nej. Det gör jag inte, men jag önskar vi kunde... Det är synd om honom, min lilla partyman. Min fina, fina kärlek. Det bästa som finns.

4 kommentarer:

cruella sa...

Men hur mycket behöver EGENTLIGEN göras i ett hem där två vuxna normala människor bor, utan ett endaste litet stökframkallande barn? Det lär gå finfint.

Krya er.

Joanna sa...

och dessutom har han ju en väldigt tjusig t-shirt, den där partymannen.

lycka till med hemhjälpandet.

Sophie sa...

cruella: eeeh, ja, vill man ha mat i magen måste man laga den. och diska efter sig, vi har ingen diskmaskin och jättelitet kök (jag kan inte diska mer än en kopp i taget då jag får sammandragningar, värk i ryggen och allmänt ont av det). takeaway funkar kanske då och då men då måste man gå och bära. två saker jag inte kan. (sen är det dyrt men det kan vi bortse från för nu) tvätta (och städa) kan man kanske vänta med men till slut måste man göra det oxå. gå och bära igen; två saker jag inte kan. (partymannen kan göra bägge men med kraftigt minskad kraft.) så med risk för att låta som jag tycker lite synd om mig själv; så är det ganska mkt som 'ska göras'. vi bor i en liten lägenhet, en etta, med våra två fina (håriga) katter. jag klagar inte på det, men jag kan meddela att även om vi vore 'normala' så kan det bli rätt stökigt. och tack så mkt, vi ska krya på oss så fort och gott vi kan.
joanna: visst har han. den har han visst fått av en tjusig dam (mig). :)

cruella sa...

Asch, käka fil och mysli varannan dag, bara att skölja av. Och så går partygubben och handlar takeaway med vänstern varannan.

Du ser, det finns bara lösningar:-)

Och wv föreslår att ni ska lira lite CHESS. Gör det. Och chilla.