torsdag 2 april 2009

Innan 09.00

Skulle ha sovmorgon idag, men av någon anledning-jag kan inte skylla på varken katterna eller parvel här-så vaknade jag 6.30 och kunde inte somna om. Så efter 45 minuters snurrande gick jag upp och ta tag i massa 'tråkigt papper-arbete'.

Har hunnit med:
-Fyllt andrahands-ansökan
-Fyllt i anmälan av arbetslöshet
-Betalat räkningarna
-Mailat min fd chef och bett henne om Arbetsgivarintyg
-Ätit frukost

Och nu kl 9.00 öppnade Alfakassan sin telefontid och jag ringde 9.01 och fick köplats 44!!
Måste kolla med dem om de har kvar mitt gamla Arbetsgivarintyg från min förra jobb. Vore ju smart av dem att behålla allt så slipper jag fixa fram ett nytt. Men jag har lärt mig att man inte ska förvänta sig för mycket av Alfakassan. Tom min handläggare på Arbetsförmedlningen sa igår att de var kända för att vara usla rent administrativt. Då har man dåligt rykte...

Inga kommentarer: