torsdag 23 april 2009

Jag har hört det förut men nu behöver jag veta

Det här var min onsdag,
en relativt aktiv dag i mitt liv (just nu):

8:00
Fixar håret.
Ser lite ut som en monchichi direkt efter duschen.

9:00
Tid hos Barnmorskan.
Alla värden är fina, viktuppgången bra och magen växter som den ska. Hurra!
Vi fick även känna på huvudet, som ligger neråt, och höra hjärtat.

10:00
Hem och äter 2a frukost, a-fil med gojibär, nötter och musli.
Världens godaste.

11:00
På väg att träffa min syssling Kicki på lunch ser jag två fina hunder
som passar på att leka med varann innan det blir grön gubbe.

12:00
Underbara Kicki beställer en drink med Spirulina och intygar mig att den inte smakar Spriulina.
Det smakar nämligen äcklig fiskmat, enligt mig.
Jag använder det istället som ingrediens i min egen ansiktsmask.

13:00
Jag tar en sväng förbi Åhlens och tittar på BH.
Finns inte i min storlek. Däremot finns det massor av roliga vår/sommar prylar.
Det kliar i fingrarna men jag köper en diskmedelspump istället.

14:00
Äntligen hemma.
Ligger och vilar i soffan med den här boken.
Den är informativ och bra.

15:00
Min kusin/guddotter kommer över på en fika.
Jag värmer bullar i ungen och känner mig huslig.
Vi pratar om skolan, alcohol, förlusten av hennes pappa, kompisar och familje relationer.

16:00
Katterna tycker om besök och kusinen tycker om katter.
En lyckad kombination.

17:00
Jag fyller diskmedel i min nya pumpflaska.
Jag tror inte att 17 åriga kusinen är så imponerad.

18:00
Efter att kusinen gått hem vattnar jag blommor,
kattgräset och basilikan med min fina blommiga kanna.

19:00
Tittar på Vänner.
Jag har sett alla avsnitt flera gånger
men det är så lagom hjärndött och skönt ibland.

20:00
Bloggar lite om hudvård i soffan.

21:00
Partymannen kommer hem efter öl med en kompis.
Han har fått nytt bandage på sjukhuset idag,
men gipset ska vara kvar minst två veckor till...

22:00
Vi anslutar kvällen på samma sätt som vi gjort den sista veckan.
Jag ligger och läser i sängen, partymannen ligger och tittar på Macgyver.

Han säger så kloka saker ibland den där Macgyver.


2 kommentarer:

Moa - En magisk purt... sa...

Vad fint att få följa med så en dag!

Sophie sa...

roligt att du tycker det. ska försöka göra en sån här då och då. det verkar uppskattat :) och så är det rätt kul att göra!