fredag 17 april 2009

Ett kort i timmen 090416

En del bloggare gör spännande ett foto per timme inlägg.
Jag tänkte jag skulle prova. Det blev kanske inte så spännande.
Men det var rätt kul.

8.30
Bakom våra gardiner vaknar jag.
Trött efter ännu en natt med dålig sömn.

9.30
Efter en mardröm om en klippning gone bad
ringer jag och kollar om jag får maila bilder till min frisör.

10.30
Jag är en hobbit och äter helst två frukostar.
Detta är nr 2.

11.30
Provar en foundation från Dermanord.
Känns oväntat bra.

12.30
På hårgängets toalett. Nu ska håret av. Jiiipiii!

13.30
Så här fånigt glad är jag på moonsun efter klippningen.
Nu ska benen vaxas! Mycket hår väck idag.

14.30
Med hjälp av lite förossningsandning klarade jag vaxningen galat.
Går till tunnelbanan i Gamla Stan.

15.30
Efter en snabb shoppingsväng
på Götgatan tar jag ännu en tunnelbana hem.
Börjat bli rejält trött och få ont.

16.30
Kommer hem till två glada och pigga killar. Vi gosar och myser ett tag.
(Fast här ser Sigge mest skeptisk ut)

17.30
Partymannen kommer hem och vill gå och äta thai.
En strålande ide tycker jag!

18.30
Partymannen är mätt och glad.
Jag med.

19.30
Sen gick vi hem och lekte med katterna.
Det tyckte de om.

20.30
Jag la en egen blandad liten minimask
på näsa och två småfinnar på hakan
(som jag får när jag vaxar bort skägget).

21.30
Sen kollade vi på Grannfejdan
(vilka galna människor det bor i vårt avlånga land)
och åt reese's-godisar från USA.


Innan klockan hann slå 22.30 låg jag i sängen.
Men å andra sidan vaknade jag 2.48, 4.31, 5.09 och 6.15
under natten (som vanligt) innan jag gick upp vid 8-tiden imorse.
Kroppen håller tydligen på att vänja sig vid ett nytt liv.



4 kommentarer:

CaLi sa...

Just nu har vi en tävling i vår blogg , i potten ligger ett armband ! Var med och tävla (:

direkt länk : http://calidesign.blogg.se/2009/april/tavling.html

Världen enligt J. sa...

Frisyren är väldigt snygg! Och du passar i den!

Fatima sa...

Åh, jag älskar Ett kort i timmen. Mera sånt! Mera!

Sophie sa...

välden enligt J: tackar tackar.
Fatima: va roligt! om fler tycker det kanske jag gör om det :)