tisdag 28 april 2009

Tre hjärtan och en trasig marmorskiva från 50talet



Idag har jag yogat och sen var partymannen & jag och fick källare och tvättstuga visat för oss av säljaren i nya lägenheten. Det var läbbigt. Lägenheten var mindre än jag mindes den, och städfirman hade gjort sönder en av fönsterbrädena (original från 50 talet, i köket). Irriterande. Det får dock säljaren ta med städfirman, han skulle ringa dem imorgon och sen ringa mig. Röret i köket läcker... men, men vi visste vad vi gav oss in på; ett renoveringsprojekt. Så det är väl bara att bita ihop och sätta igång. I helgen blir det tvätt, tvätt, tvätt av allt! Försöka få bort nikotinet i tapeterna och röklukten i lägenheten. Det luktade faktiskt mindre bara av att han fått bort sina möbler.

Idag har jag nytt linne från Gina Tricot, sjal från Bikbok och halsbandet som min fd kollega gjort. Resten är gamal skåpmat.

1 kommentar:

Malin och Eliska sa...

åh, spännande med ny lägenhet! och alltså som tröst kan jag säga att en lägenhet med möbler ser större ut än en tom lägenhet. det blir en synvillla för ögat när det inte finns möbler att jämföra själva rummets storlek med!