onsdag 22 april 2009

Naturlig hudvård

Jag fick en fråga om min hudvård och det pratar jag mer än gärna om! Jag är nämligen SÅLD på ett märke som heter Dermanord och på kunningheten hos personlen på Moonsun i Gamla Stan. Första gången jag var där tog jag en 90 minuters ansiktsbehandling. Efter det gick jag hem och slängde alla mina gamla hudprodukter. Jag har alltid haft massor av svarta pormaskar på näsan och hakan och efter 2 månader med Dermanord kunde jag se hur de minskat drastiskt. Nu har jag sen ett och halvt år en balanserad och frisk hy! Det låter som en reklamtext, men jag är ett levande bevis på att naturlig hudvård fungerar! Detta är min dagliga kvällsrutin:

Jag börjar med att ta bort ev ögonsmink med eye makeup remover på en bomullsrondell.

Efter det tar jag en klick med Cleansing och masserar in ansiktet med.
Den löser upp ev smink, fett, smuts och allt annat skit.

Sen sprutar jag på ett par duschar med Freshner.

Och så tar jag på den här nattkrämen som är lätt och fuktande.

Om det är dag tar jag först några droppar olja som jag låter sjunka in medan jag torkar håret eller nåt annat käckt. Sen jag en liten klick av Face Refining lotion och masserar in. Varför två? Det beror lite på väder, humör och skick på huden. Ibland känns det frisk och mjuk och då skippar jag oljan. Men vintertid/bakismorgon gör den underverk!

När jag känner för det, eller ca en gång i veckan, skrubbar jag huden lätt med den här peelingen. Det är väldigt lätt, men sen jag började med Dermanord har jag heller inte behövt använda den så mycket eftersom min hud mår så bra.

Kroppen smörjer jag in med den här bodylotionen.

Och på torra ställen (och i badet) tar jag lite av jojobaoljan
(som har massor av användningsområden, tar det i ett annat inlägg).

Håret sprayar jag med Dermanords hårspray.
Ja. Jag är såld på Dermanord.

Inte Dermanord, men väldans bra:
Gravid-magen smörjer jag in kvällstid med mandelolja från apoteket.

Snipp snapp snut.

7 kommentarer:

Atomflickan sa...

Jag måste bara hålla med. Dermanord är bäst. Tyvärr fick jag ett anfall av snålhet när vi köpte hus och jag fick reda på att vi ska ha barn så jag började använda annat, men jag ska gå tillbaka till Dermanord SNARAST!

hanna-karolina sa...

Dermanord har bra grejer. Det är verkligen helt sjukt hur mycket skit man smörjer in sig i. Nej, naturligt ska det vara!

Sophie sa...

roligt att det är fler som upptäckt det! önskar att alla kunde göra det!!

Sunflower sa...

Vad ligger produkterna på prismässigt? Själv har jag gått över till Dermalogica, och känner att det hjälper mycket. Men det är dyrt. Och jag vill inte snåla med krämen på ansiktet bara för att det är dyrt, så likväl måste man köpa var annan månad, och det är ändå 100 ml tub. Det är mycket.

Sunflower sa...

Precis när jag postat kommentaren med min fråga, surfade jag vidare på dermanords sida och där går det att se priser och beställa. Hehehe, tålamod är inte mitt förnamn. Jag skyller på sex dagar med stägningspass samt tidiga mornar då lilltösan skall följas till skolan.

stina sa...

Vad många produkter du använder. Jag har en lotion, en tandkräm och en sminkborttagningstvål till min kvällsritual. Och det tycker jag är mer än tillräckligt.

Sophie sa...

stina: Ja, men så tycker jag väldigt mycket om krämer och oljor och sånt oxå. och sen använder jag i princip inget smink (maschara och rouge typ). så det jämnar ut sig. men vi är alla olika och har olika intressen :)