fredag 17 april 2009

Gravid språk: 29v + 4d. Vanligt språk: 7 månaden

Är nu i vecka 30. Sover riktigt dåligt, vaknar ca 3 gånger per natt, är dock oväntat pigg på förmiddagarna. Men kl 15.00 tar jag slut. På kvällarna vill jag bara gå och lägga mig, till partymannens besvikelse. Ska jag försöka hitta en ny rutin nästa vecka, så att vi två kan umgås lite. Försöka sova på dagen och inte ränna runt och göra en massa saker. Inte städa, plocka hemma eller baka bullar. Som jag gjorde idag. Ingen bra idé. När partymannen kom hem hade min energinivå nått botten och jag tittade förskräckt på honom när jag insåg att jag var tvungen att laga mat till oss. Jag orkade, men fihundan va jobbigt det var. Nu är klockan kvart i åtta och jag sitt/ligger jag i soffan och håller på att somna. Partymannen spelar Depeche-låtar och försöker engagera mig. Det går sådär.

Läs mer om mina första månader som gravid på tvarodastreck.blogspot.com

2 kommentarer:

Linda sa...

Härligt att du är så pigg på dagarna i alla fall. Själv höll jag på att somna vid 10:00 på förmiddagen under graviditeten. Trevlig helg! Kram.

anna sa...

ja det är tröttande att vara i vecka 30, barnet trycker på lungorna och allt blir jobbigt, så får man energikickar och vill baka, städa och fixa, så helt plötsligt är man bara totalslut! Men det går över!