tisdag 28 april 2009

Inredningstider

Både Clara och jag har köpt ny bostad. Hon och hennes make har dock redan flyttat in och börjat renovera medan jag och partymannen får tillgång till lägenheten först imorgon. Dessutom kommer vi bo dubbelt ett tag eftersom man aldrig vet när Parvel vill titta ut och vi har en hel del renovering att göra.

Hela alltet med bostadsköpet hamnade i skuggan av sorgen att förlora Calle så vi har knappt hunnit fatta vad vi gjort, än mindre glädjas åt det. Men ikväll ska vi dit och få tvättstugan & källarförrådet visat för oss (Varför visar man inte på sånt på en visning?). Och imorgon får vi nycklarna! Hela helgen kommer vi förmodligen spendera i lägenheten, min bror har lovat att hjälpa oss en dag, men annars är det jag och partymannens vänsterarm som ska försöka tvätta väggar, tak, lister och golv. Lär gå så där. Men vi kan inte bara sitta hemma när vi vet hur mycket som ska göras på den. Trots att jag egentligen inte orkar mer än att diska två koppar och han inte kan använda högerhanden. Och eftersom det är långhelg är det inte många i stan som kan komma och hjälpa till. Vi har inte frågat så många heller denna gång. Det kommer fler helger då vi kommer behöva hjälp...

Clara tipsade om några inredningsbloggar. Alla utom den första tyckte jag om. Kolla in vettja!

Inga kommentarer: