onsdag 1 april 2009

En massa information om 1 april 2009

För att vara en 'ledig' dag så har jag varit väldigt (i mina mått mätt) aktiv. Till frukost hade jag en vän från England här på fika. Urhärligt. Efter det tog jag bussen till Arbetsförmedlningen. Efter massa väntetid fick jag prata en trevlig kille som stolt berättade att han just adopterat en liten kille från Kina (apropå min mage som han glatt kommenterade på en gång). Efter det var det formaliteter och skit och sen fick jag papper jag ska skicka till a-kassan. Mitt i mötet ringde mamma som var lite nedstämd (hon har mycket att göra med begravningen och allt) och hon mötte upp mig med bilen utanför. Vi åkte till Ringen och jag köpte lite mat och ett par mysbyxor på Indiska. Sen gick vi långsamt mot min gata med ett kort stopp för att köpa 'spikmattan' till mamma. Väl hemma åt jag fisksoppa och försökte svara på facebook-mail med siten verkar hängt sig. Nu bläddrar jag i UK ELLE, äter Läkerol Special och lyssnar på Maia Hirasawa. Ska ligga lågt nu resten av kvällen. Är tröttare än en Vasaloppet-målgången. Och nån outfitbild vet jag inte om det blir idag. Och det är inget skämt.


Inga kommentarer: