tisdag 8 februari 2011

Dag 14 – Mina syskon

Jag har en lillebror och en mindre lillebror. Eller den lilla fyller 30 snart och den mindre är 14, men ändå. De är yngre än mig. Fast båda är längre än mig.

Jag och den 30åriga brollan har samma pappa, Doktorn, medan den lilla lillabrollan har en annan pappa, Päron.

Den 30åriga och jag har vuxit i fatt varann sista åren och när han och hans fina Agnes fick Kira blev vi ännu lite mer 'ifatt'. Småbarnsföräldrar finner ofta tröst i varann :) Ibland är det svårt att greppa att min lillebror är Pappa. Han är ju min lillebror. (Men å andra sidan, vad hände med mig? Jag som trodde att jag aldrig skulle få bli mamma. Nu väntar jag tvåan! Herregu!)

Den 14åriga har gått från barn till tonåring och det är väldigt svårt att hänga med. Nyss så kunde han sitta i ens knä och mysa lite. Nu mullrar han och är lång och rakad på huvet. Men fortfarande så söt. Min lille bebisbror.... Snart vuxen han med...

Och nu ska jag få ge Elsie den finaste gåvan ever. Ett syskon. HURRA!

Jag å 'stora' lillebror april 1981

Inga kommentarer: