tisdag 22 februari 2011

39.4

Det blev inte bättre idag, snarare sämre. Elsie vaknade vid 6-tiden, kom in till oss och vi låg och mornade oss en halvtimme. Sen gick Johan och hon upp och en stund senare även jag. Hon åt ingenting, men hon är ingen frukostmänniska så det var inget konstigt. Hennes öga var varigare än igår och det andra lite svullet. Men annars var hon pigg.
Ett par timmar senare satt hon i min säng bredvid mig och ville titta på kort i mobilen. Efter en stund kröp hon ner och la sig bredvid mig och en kort stund senare sov hon. Det låter kanske inte så konstigt, men för Elsie är detta ovanligt. Hon har inte kunnat sova i vår säng sen hon var spädbarn och trivs allra bäst i sin egen säng. Utom när hon är sjuk. Så jag förstod att nåt var fel. Och så var kokhet. Trodde först att det berodde på att vi delade täcke och låg så nära varann, men efter att jag smugit upp på toaletten och kom tillbaka till en lika varm liten kropp insåg jag att hon hade feber.
Hon vaknade efter ca 45 min och vi tog då tempen, 39.4.

En stund senare frågade jag om hon ville ha välling och till vår stora glädje ville hon och drack upp en hel flaska. Efter det kollade hon lite på "I drömmarnas trädgård"-favoritbarnprogrammet men innan det ens var slut frågade Johan om hon ville sova och hon sa Ja. Han la henne i hennes säng och 3 minuter senare sov hon som en stock.
Hon sover fortfarande. Vi har pratat med morfar doktorn och när hon vaknar ska hon få Alvedon (om febern är kvar, men det är den troligtvis).

Och jag pratat med f-kassan. Ger mig kalla kårar. Ett misstag och man förlorar alla pengarna (SGI)... Huva... Mer om det en annan dag. Idag är det Elsie som får all min energi. Inte ett uns till den där f-bannade f-kassan.

Inga kommentarer: