torsdag 3 februari 2011

Flying Icecream


Igår kväll skrattade jag så hårt att jag inte kunde resa mig från golvet.

Elsie hade just somnat och Johan hade lagat middag och stod på en stol och letade efter plastbunkar att lägga upp matlådeportioner i. Han tappade en gäng på golvet och suckade trött och irriterat att det var så typiskt att sånt skulle hända när man var trött. Jag hade redan ätit tillsammans med Elsie drygt 2 timmar innan så jag hade fiskat upp ett paket BIG PACK 3 smak glass (jordens godaste?) för att servera mig lite efterrätt medan Johan åt middag. Glassen var lite hård så jag fick ta i lite för att få upp nåt. Jag tar i och tar och ploff så flyger en lång bit päron/vanilj/jordgubb genom luften och landar på golvet. I samma sekund kliver Johan ner från stolen och sätter foten... rätt i den stora glassbiten. Han fattar inte vad det är utan ser lite äcklad, förvånad och förvirrad ut. Jag börjar skratta och snart fattar han vad som hänt och börjar fnissa han med. Sen blir skrattet/fnisset värre och värre och snart skrattar vi hejdlöst så tårarna sprutar. Jag sitter dubbelvikt på golvet med magen i vädret och kiknar av skratt.

Jag förstår att det inte låter så kul. Men det var så sjukt kul. Just då. Två trötta småbarnsföräldrar och en bit flygande glass.

Inga kommentarer: