torsdag 10 februari 2011

Det kan ju inte bara varit dåligt. Det ser ju så mysigt ut i efterhand!

Vi var ute på Gåsö, min själs andrum, en vecka. Solen sken och alla mådde ganska bra, utom Elsie som var lite förkyld.

Men jag kände mig svullen och lite konstig. Vi misstänkte att vi var gravida men var inte säkra.
Elsie trotsade förkylningen och badade i sin lilla pool. Johan och jag fotade mycket med våra mobiler.
Väl hemma i stan gjorde vi ett gravidtest och det visade posetivt.
Vi skålade i min sista folköl på ett bra tag.

Sen åkte vi till Johans föräldrars hus utanför Sundsvall.
Andra dagen där blev jag häftigt illamående och det höll i sig i drygt 2 månader.
Elsie åt själv och mådde gott. Trots att mamma låg och sov för det mesta.
Utsikten är ljuvlig och naturen storslagen. Katterna stormtrivs och kivas med grannkatter och hästar.
Vi köper en badboll och har lite skoj med den.
Vi tar en familjebild under en efm då jag faktiskt mådde ganska bra.
Sen bär det av till vackra Österlen.
Där vi faktiskt var på stranden, ett antal gånger.
Plaskade och hade skoj.
Elsie och jag skippade brallorna och byggde sandslott. Och raserade dem.
Det blåser så hav på stranden.
Ibland vart Elsie sur.
Men för det mesta var hon väldigt glad. Här busar hon med Morfar.
Gosar med pappa.
Och busar lite mer i sanden.
Sen åkte vi till Ludvika. Där plockade vi äpplen direkt från träden och smaskade i oss.
Elsie blev runtkörd av farmor på skrindan.
Vi badade i sjön i närheten. Både jag och Elsie tog ett dop. Johan nöjde sig med att blöta benen.

Så visst hade vi det bra. Också.
Tyvärr visar bilderna bara en liten del av sommaren.
Den större delen av tiden låg jag och mådde illa och sov.
Men jag tror inte att det jag kommer komma ihåg från sommaren 2010 är det. Jag tror jag kommer minnas sommaren som dessa bilder. Soligt, mysigt, glatt och fint.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Vart utanför sundsvall?

Sophie sa...

en by vars namn jag väljer hålla lite hemligt... :)