fredag 4 februari 2011

Förförra helgen...

...var jag och Elsie hos Mormor och Morfar Päron och Morbror Fille. Vi tog en massa foton, som jag såklart inte hunnit visa.

Elsie fick en mössa och en tröja som Morbror Fille fick när han var liten på 90talet av sin gammalmormor (hans pappas mormor, altså inte min pappas mormor, utan min mammas mans mormor...hänger du med?).

Å så skrattade vi mycket.
Och kikade ut på den snöiga altanen som just nu är lite byggarbetsplats eftersom de just byggt om köket.

Favoritleksaken hos Mormor är den lilla hunden med skon i munnen, sliten med hälsan.

Och där finns även tripptrappstolen som Elsie ska få ärva. Den ska jag sanda och mål om KNALLRÖD tror jag. Eller turkos... vi får se. (Elsies bruna byxor är Johans från den sköna bruna 70talet)

Så får vi inte glömma porslinskatten. Som får många kramar och pussar av Elsie. Lika många som hon försöker ge alla riktiga katter, men de bara flyr..!

Det var den helgen det!

1 kommentar:

Sköna Helena sa...

Åh, vad fin hon är och vad stor hon blir hela tiden - alltså, större, men jag vill utbrista det klassiska "men oj, vad stor du har blivit!" varje gång du visar nya bilder.
KRAM
Och PS, DÖR på det där krulliga, röriga nackhåret! Så fint!