tisdag 1 februari 2011

Första gången, andra dagen

Elsie har börjat dagis, eller förskola som det egentligen heter. Igår var första dagen. Då var johan med, idag var det min tur. Det gick bra igår och ännu bättre idag. Hon åt, sov och lekte och allt med nyfikenhet och glädje. Man spricker lite av stolthet. Hon blev lite mammig ett par gånger, till min förvåning (och i hemlighet lite glad) då hon är pappig-om något. Men mest verkade hon ha kul. Nu är vi hemma, jag är fullständigt slut, men Elsie är pigg. Fast just nu softar vi faktiskt en stund framför barnprogramet "I drömmarnas trädgård" och äter äpple.


Alla behöver softa ibland.

1 kommentar:

Yevonde sa...

åh stor tjej :) Hoppas hon fortsätter gilla läget! Klart man ska softa när man varit "på jobbet". Idag ska jag ta mig till en post! Jag kan äntligen promemera igen, och Ben gillar vagnen - så vi ska ta oss ut i solen idag. Stor kram!