söndag 20 februari 2011

Mest svammel

Idag ska jag och min kompis Marcus fotografera Ugglalalas. Egentligen skulle jag helst ligga på sofflocket, men när detta är gjort så behöver jag inte göra mycket mer på ett braaaa tag. Bara ligga på soffan och kolla på 'Six Feet Under' och dricka smoothies!

Elsie kände sig lite instängd efter gårdagen inomhus och meddelade att hon ville ut nu på fm. Johan och hon klädde sig i dubbla lager och tog pulkan och gick ut. Jag satte mig på soffan och vilade efter att få blixtrande silverprickar framför ögonen en kort stund (förmodligen blodtrycket, som jag testade senast i fredags med toppenresultat). De försvann efter nån halv minut. Googlade och fick 'HAVANDESKAPSFÖRGIFTNING' inklöst i ögonen, men det tror jag faktiskt inte. Jag tror på trötthet och lite utmattning. Hoppas jag orkar fotograferingen idag... Johan vill egentligen inte att jag ska göra det, men jag känner att om jag inte gör det kommer det bara ligga och stressa mig. Jag borde fått det gjort för länge sen, men det är inte så lätt när man inte kan betala någon och därmed inte kan ställa krav. Jag är så glad och tacksam för all hjälp jag får ändå!

Nu har jag svammlat klart.

4 kommentarer:

Arne sa...

jag har haft ljusfenomen framför ögonen i båda graviditeterna, de tilltog när jag fick högt blodtryck med V, men jag har haft dem den här gången också... och haft bra blodtryck hela tiden så...

... du är inte ensam. :)
kram

Anonym sa...

å kommer det nya ugglalalas i shopen nu? :)

är säkert trötthet eller blodtrycket!

Frugan F sa...

Jag fick havandeskapsförgiftning med min tvåa. Såg stjärnor vid några tillfällen och var svullen i ansiktet och väldigt trött. Var hos bm och blodtrycket för högt och knallpositivt protein i urinet, det var i v 36+6 och jag blev igångsatt 37+1 och han kom som ett kanonskott!

Men trötthet och höggravid och småbarnsmamma är nog påfrestande!

Sophie sa...

arne: tack, känns skönt att höra!
killmamman; ja i början av nästa vecka hoppas jag!
f: huga! händer det igen ska jag åka in och kolla blodtrycket!